Brev:
Sen aften-flaske
24. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Sen aften-flaske
Hej Helen
Jeg fik et godt og brugbart svar fra dig tidligere på ugen om dagsplan for min søn på 8½ måned. Det drejede sig blandt andet om hvor meget mælk han skal have på et døgn.
Du lavede et forslag til en plan for os - og da vi så læste og snakkede den igennem opstod et spørgsmål.
Oscar får en flaske vælling når han puttes og i løbet af natten får han en flaske mælk - tidspunktet svinger alt efter hvor godt han sover. Du foreslår at han skal have denne flaske ml 22-23 om aftenen - her er vores spørgsmål så, skal vi tage ham op og give ham den i søvne? Det er sjælent på dette tidspunkt han vågner af sig selv - det plejer først at være efter midnat han begynder at vågne hyppigt.
Og nu jeg er i gang så lige endnu et spørgsmål - er det normalt at børn omkring de 8-9 måneder "pukkel-spiser" - vores datter på 4 år gør ofte det at hun i nogle perioder spiser rigtig meget og i andre perioder kun spiser meget lidt. Nu synes vi vore ssøn er begyndt på samme mønster - er det ok?
Venlig hilsen og tak for din hjælp
Lene